Publicerad 14 juni 2021

Kommunikation

Planerad och genomtänkt kommunikation är en framgångsfaktor och en nyckelfråga för alla Nationella Kvalitetsregister.

Alla Nationella Kvalitetsregister hanterar mängder av mycket viktig information. Fakta och erfarenheter samlas in och används i syftet att ge bästa möjliga vård, över hela landet.

Information behövs även om syftet med kvalitetsregistren och varför de är så viktiga för vården och forskningen.

Tips på vägen

Vill du ha hjälp med att lyckas med din kommunikation? Den här guiden vänder sig till kvalitetsregister som vill ha tips och råd för att nå ut till sina målgrupper.

Guiden, som är framtagen av Registercentrum Västra Götaland, ger tips om hur du kan göra en kommunikationsplan, hantera kontakter med media och sköta den digitala kommunikationen via din webbplats.

Kvalitetsregisters kommunikation – guide för registermedarbetare (PDF) Pdf, 934 kB.

Kommunikatörsnätverk

Det finns ett nationellt kommunikatörsnätverk för de kommunikatörer som arbetar på Registercentrum. Dessa personer ingår i kommunikatörsnätverket, tveka inte att höra av dig om du behöver hjälp med något till ditt Nationella Kvalitetsregister.

Ulrika Forsberg, kommunikatör Stödfunktionen för Nationella Kvalitetsregister (sammankallande)ulrika.forsberg@skr.se

Richard Björkman, kommunikatör, Registercentrum Syd
richard.bjorkman@regionblekinge.se

Lena Söderqvist, kommunikatör, SLL
lena.soderqvist@sll.se

Charlotta Sjöstedt, kommunikatör, Registercentrum Västra Götaland
charlotta.sjostedt@registercentrum.se

Anna Norrenge, kommunikatör, Registercentrum Sydost
anna.norrenge@regionkalmar.se

Ewa Marklund, administratör, Registercentrum Norr
ewa.marklund@regionvasterbotten.se

Emma Vestman, kommunikatör, Uppsala Clinical Research Center
emma.vestman@ucr.uu.se

Kontakt

Kontakta Nationella Kvalitetsregister

Här kan du kontakta stödfunktionen för Nationella Kvalitetsregister vid SKR.