Publicerad: 25 november 2019

Medborgardialog som del i styrprocessen

Om medborgardialogen ska vara en naturlig del i styrprocesser och verksamhetsutveckling visar internationella och nationella erfarenheter att de befintliga styrsystemen måste utvecklas och system för hur kommunen och landstingen arbetar med medborgardialoger skapas. Erfarenheterna visar att det krävs ett antal byggstenar för ett framgångsrikt system för medborgardialog som del i styrprocessen.

I denna skrift gör vi ett försök att beskriva de byggstenar som krävs för att skapa en dialog som är meningsfull för förtroendevalda, medborgare och tjänstemän.

Kontakt

Har du en fråga med anledning av det pågående virusutbrottet?

Titta först på våra frågor och svar som finns här på webbplatsen.

Covid-19 och det nya coronaviruset








Hjälpte informationen på sidan dig?

Tack för att du hjälper oss!

Om publikationen

Kategori: Demokrati, Medborgardialog

Utgivningsdag: 2013-03-14

Format: PDF

ISBN: 978-91-7164-929-4