- Startsida
- Rätt sjukskrivning
- Support
Support
Under 2020 kommer den här supporten arbeta med felanmälan av SRS i Webcert och Rehabstöd, hantera frågor och sammanställa förbättringsförslag.
Supporten är bemannad måndag till fredag klockan 09:00 -16.00.
Det går att göra felanmälan även andra tider på dygnet, men kommer då att tas om hand nästföljande vardag.
Meddelanden till användare i Webcert, rörande SRS
Här visas vanliga meddelanden från SRS i Webcert, med en förklarande text:
"För den angivna diagnosen finns för tillfället inget SRS-stöd."
Förklaring: Den diagnos som användaren har angivit har inget stöd i SRS-tjänsten. Endast de vanligaste sjukskrivningsdiagnoserna, kopplade till långa sjukskrivningar har stöd i SRS-tjänsten.
"Ange minst en diagnos för att få SRS-stöd."
Förklaring: Användaren har inte angett någon diagnos
"SRS är inte tillgängligt för tillfället."
Förklaring: Tekniskt fel i integration mellan Webcert och SRS-tjänsten. Skicka meddelande till rattsjukskrivning@skl.se