Publicerad: 27 november 2019

Information till alla? En uppföljande granskning 2010

Informationen till medborgarna har fått en allt större betydelse inom den offentliga sektorn. Fler söker informationen via datorer och förväntas hitta information och svar på sina frågor på kommunens webbplats. Detta ökande tryck gör att mängden av information ökar samtidigt som krav finns på att den ska vara aktuell och intressera läsaren. Många menar dessutom att kommunens webbplats är kommunens ansikte utåt, som skapar en image av kommunens verksamhet och resultat. Vi genomförde 2009 en undersökning av alla kommuners webbplatser genom att låta ett externt team av studenter granska alla webbplatser. Därigenom ville vi få en ögonblicksbild och ett fortsatt lokalt förbättringsarbete. Resultaten togs emot väl av kommunerna och önskemål kom på en uppföljning. En sådan genomfördes försommaren 2010 och resultaten presenteras i denna skrift. Resultatet visar på ett engagerat pågående förbättringsarbete i många kommuner. Materialet lämpar sig utmärkt för jämförelser och visar på goda exempel som vi även fortsättningsvis hoppas kan inspirera andra kommuner i sitt förbättringsarbete.

Tabeller och jämförelser mellan åren

Kontakt

Har du en fråga med anledning av det pågående virusutbrottet?

Titta först på våra frågor och svar som finns här på webbplatsen.

Covid-19 och det nya coronaviruset








Hjälpte informationen på sidan dig?

Tack för att du hjälper oss!

Om publikationen

Kategori: Medborgardialog

Utgivningsdag: 2010-10-27

Format: PDF

ISBN: 978-91-7164-582-1