Skolriksdag 2025

Varmt välkommen till Skolriksdag 2025 – mötesplatsen för dig som leder och styr skolan!

Om Skolriksdagen

SKR bjuder in till Skolriksdag – en konferens med både anor och nytänkande som tar upp de mest angelägna och aktuella frågorna för skolhuvudmännen. Här känner du dig hemma och får med dig inspiration, värdefulla möten och ny kunskap.

Programmet består både av gemensamma föreläsningar i plenum och valbara seminarier. Seminarieprogrammet presenteras i början av februari.

Precis som tidigare år arrangeras partigruppsmöten för förtroendevalda. En nyhet är att dessa möten flyttas till konferensens första dag vilket ger möjlighet att knyta kontakter och byta erfarenheter med partikollegor från landet under hela konferensen.

Målgrupp

Förtroendevalda, tjänstepersoner inom förvaltning och rektorer med ansvar för förskola, skola och vuxenutbildning.

Medverkande

  • Anders Henriksson

    Ordförande, SKR

  • Lotta Edholm

    Skolminister

  • Kristina Kallas

    Minister of Education and Research, Estonia

  • Madelaine Jakobsson

    Ordförande, SKR:s utbildningsberedning

  • Silvia Kakembo

    Moderator

  • Monica Sonde

    Direktör, SKR

  • Neil Selwyn

    Professor i pedagogiskt arbete, Monash University, Australien

  • Michael Tengberg

    Professor i pedagogik, Karlstad universitet

  • Kai Koort

    Project manager, Education and Youth Board, Estonia

  • Henrik Salum

    Headmaster, Gustav Adolfi Gümnaasium, Tallin

  • Jonatan Lamy

    Ordförande, Sveriges Elevkårer

  • Agnes Tell

    Ordförande Sveriges Elevråd

  • Vidar Ekman

    Ordförande, Elevernas riksföbund

  • Karin Adelsköld

    Vetenskapsjournalist och komiker

  • Joakim Malmström

    Generaldirektör, Skolverket

  • Aurora Lindberg

    Generaldirektör, SPSM

  • Christina Månberg

    Generaldirektör, Skolforskningsinstitutet

Program

Måndag 5 maj

08:30 | Registrering och fika

10:00 | Välkommen till Skolriksdag 2025!

Silvia Kakembo är byråchef på Arena Opinion. Hon är författare, föreläsare och har ett stort engagemang för civilsamhället och utbildnings- och ungdomsfrågor. Silvia är ekonom från Handelshögskolan och har tidigare arbetat som politiskt sakkunnig på Finansdepartementet och med organisationsutveckling i privat och ideell sektor.

Medverkande

  • Silvia Kakembo, moderator
  • Anders Henriksson, ordförande, SKR

10:35 | Lotta Edholm, skolminister

10:50 | Education in Estonia – what explains the success?

Estonia is the top country in Europe in the latest PISA survey. What are the key factors of success?

Medverkande

Kristina Kallas, Minister of Education and Research, Estonia.

11:05 | Svensk skola i internationell belysning – vad får vi syn på?

Flera jämförande internationella undersökningar har nyligen presenterats. Vad säger dessa oss om svensk skola?

Medverkande

Monica Sonde, direktör med ansvar för socialtjänst, utbildning och arbetsmarknad, SKR

11:25 | Undervisningskvalitet i svenska klassrum: Vad fungerar och vad behöver utvecklas?

Undervisningens kvalitet är avgörande för att skolans målsättningar med elevers utbildning ska kunna uppnås. Men vad vet vi egentligen om kvaliteten på den undervisning som bedrivs i svenska klassrum? Vad fungerar? Och vad behöver utvecklas? Föredraget bygger på resultat från ett flerårigt storskaligt forskningsprojekt.

Medverkande

Michael Tengberg, professor i pedagogiskt arbete vid Karlstads universitet, utbildad högstadielärare i matematik, fysik, biologi och svenska.

12:00 | Lunch

Program eftermiddag

13:15 – 14:00 | Valbara seminarier för alla, pass 1

1A. En nationell skolpengsnorm – vad innebär det för kommunerna?

Förskola och skola står idag för ungefär 40 procent av kommunernas kostnader. Regeringen vill se en ökad statlig styrning av skolans finansiering. ”Utredningen om en nationell skolpengsnorm för ökad likvärdighet” har i uppdrag att utforma en modell för att beräkna en nationellt bindande skolpengsnorm. Vad skulle det här innebära för kommunerna?

Medverkande

  • Lena Holmdahl , särskild utredare
  • Madelaine Jakobsson (C), ordförande i SKR:s beredning för utbildningsfrågor
  • Derk De Beer, kommundirektör, Upplands Väsby kommun
  • Maarit Enbuske, arbetsmarknads- och utbildningsdirektör, Luleå kommun

1B. Ett gemensamt elevhälsoarbete – hur når vi dit?

Skolans gemensamma elevhälsoarbete bidrar till att eleverna känner trygghet, trivsel och når kunskap. Hur kan rektor tillsammans med elevhälsans professioner leda arbetet och huvudmannen skapa goda förutsättningar? Lyssna till erfarenheter om hur elevhälsoarbetet kan organiseras för att genomsyra hela verksamheten och fungera på alla kommunens skolor.

Medverkande

  • Pia Skott, docent i pedagogik, Stockholms universitet
  • Semira Vikström, skolchef, Huddinge kommun

1C. Education in Estonia – what explains the success?

Estonia is the top country in Europe in the latest PISA survey. What are the key factors of success? In this seminar you will get an understanding of a culture and a long term national strategy of cooperation, innovation, proudness and support throughout the educational system. Seminariet är på engelska.

Medverkande

  • Kai Koort, Project manager, Education and Youth Board, Estonia
  • Henrik Salum, Headmaster, Gustav Adolfi Gümnaasium, Tallinn
  • Moderator: Anna Svalander (L), SKR:s beredning för utbildningsfrågor

1D. Fritidshemmets möjligheter att träna barns sociala förmågor

Fritidshemmet har potential att ge ett viktigt bidrag till samhällets våldsförebyggande arbete. Där kan barn utveckla sina sociala förmågor såsom samarbete, kommunikation, ansvar, kreativitet och konfliktlösning. Genom ett medvetet arbete med fritidshemmet kan barn och ungas demokratiska värderingar stärkas.

Medverkande

  • Jan Jönsson, borgarråd Stockholms stad
  • Jan Landström, biträdande säkerhetschef, Nacka kommun
  • Lina Rahm, ervksamhetsområdeschef årskurs F-6, Linköpings kommun
  • Eva Åkesson, rektor, Nässjö kommun

1E. Planering och dimensionering – vad krävs för att reformen ska få genomslag?

Hur påverkar reformen om planering och dimensionering av gymnasial utbildning olika delar av landet? Hör om erfarenheter från Skåne till Norrbotten, följt av ett engagerande samtal med representanter från gymnasieskola, vuxenutbildning och region. Vilka utmaningar och möjligheter har reformen medfört och vad krävs för att lyckas tillsammans i en föränderlig framtid?

Medverkande

  • Erik Lindell, näringslivsutvecklare, Region Skåne
  • Caroline Åkesson, biträdande förbundsdirektör och avdelningschef Utbildning och arbetsmarknad, Skånes kommuner
  • Eva Lindbäck, skolchef, Luleå gymnasieskola, representant för Fyrklövern
  • Nicklas Häggström, skolchef, vuxenutbildningen Luleå, representant för Vuxenutbildningen i södra Norrbotten

1F. Reformer, reformer, reformer – beredskap och handlingskraft när nationell styrning möter lokal kontext

Ett pärlband av utredningar inom skolområdet presenteras under 2024-2025 och en rad reformer är att vänta. Hur ska man då navigera utan att förlora styrfart i det egna utvecklingsarbetet? Ett väl fungerande samarbete och dialog mellan förvaltningsledning och politik ger goda förutsättningar.

Medverkande

  • Erik Nilsson, utbildningsdirektör, Jönköpings kommun
  • Peter Vigren (S), ordförande i gymnasie- och vuxenutbildningsnämnden, Umeå kommun
  • Bodil Båvner, SKR

14:15 – 15:00 | Valbara seminarier för tjänstepersoner, pass 2

2A. Should I stay or should I go – lärares arbetsmiljö och viljan att stanna kvar i yrket

Arbetsmiljön i skolan påverkar lärares hälsa och vilja att stanna kvar på sin arbetsplats och i yrket. Vid seminariet presenteras forskning om lärares psykosociala arbetsmiljö samt hur det påverkar kompetensförsörjningen. Vid seminariet diskuteras även hur lärarstödjande tjänster kan påverka lärares psykosociala arbetsmiljö.

Medverkande

  • Lydia Kwak, docent och senior lektor, Karolinska Institutet
  • Jeffrey Casely-Hayfords, post-doc, Karolinska Institutet
  • Medverkande tillkommer,

2B. Fler vägar för unga till yrkesutbildningar

Hur kan vi skapa fler möjligheter till ett framtida yrkesliv för unga? Borås provar en ny väg där elever på gymnasieskolans introduktionsprogram kan välja mellan ett antal utvalda yrkeskurser inom vuxenutbildningen. Hur kan en sådan verksamhet planeras och hur har det fungerat? Vilka förutsättningar krävs för att fler elever ska kunna etablera sig i arbetslivet?

Medverkande

  • Caroline Jansson, tf förvaltningschef, Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen, Borås Stad
  • Pia Wahlström Solberg, rektor, Gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen, Borås Stad
  • Johanna Ulveström, rektor och samordnare, introduktionsprogrammet, Borås Stad
  • Ulrika Pudas, utredare, SKR

2C. Kunskapsuppdraget i anpassad grundskola – utveckling för stärkt kvalitet

Antalet elever i den anpassade grundskolan har ökat de senaste åren. Ifous har under flera år arbetat tillsammans med kommuner och forskare för att utveckla praktiken, så att alla elever ska få möjlighet att nå sin fulla potential oavsett skolform. Hur kan kunskapsuppdraget stärkas?

Medverkande

  • Daniel Östlund, biträdande professor i pedagogik vid Högskolan i Kristianstad, forskare i Ifous FoU-program ”Kunskapsuppdraget i anpassad skola”
  • Thony Kankare, verksamhetschef, Ulricehamns kommun
  • Linus Bromander, rektor, Kristianstads kommun

15:00 – 15:45 | Fika

15:45 – 16:30 | Valbara seminarier för tjänstepersoner, pass 3

3A. Organisatoriska förutsättningar för ett hållbart skolledarskap

För att lyckas i sitt uppdrag behöver rektorer förutsättningar att utveckla sin yrkesroll. I det här seminariet beskriver Kungsbacka kommun hur de arbetar med att utveckla rektorers förutsättningar i praktiken. Vi får även ta del av intressanta resultat från en pågående studie av rektorers arbetsmiljö.

Medverkande

  • Ulf Leo, docent och universitetslektor Umeå universitet
  • Roger Persson, docent och universitetslektor Lunds universitet
  • Tommy Korsell, verksamhetschef, Kungsbacka kommun
  • Kristofer Skogholm, rektor, förskola
  • Jasmina Sandlund, rektor, grundskola

3B. AI för studie- och yrkesvägledning i Komvux

Ett visionärt seminarium om AI-verktyg som stärker vägledning, främjar kompetensförsörjning och öppnar nya möjligheter för vuxenutbildningen. Fokus i detta seminarium ligger på framtidens möjligheter, innovativa verktyg och skräddarsydda lösningar för att stärka studie- och yrkesvägledning och skapa nya vägar till framgång för vuxenstuderande.

Medverkande

  • Jennie Sjögren, rektor, Vuxenutbildning Sundsvall, Sundsvalls kommun
  • Joakim Cao, studie- och karriärvägledare, Lunds tekniska högskola

3C. Att stödja och stärka skolgången för barn och unga i samhällsvård

Skolgången för barn och unga i samhällsvård behöver förbättras. Under förra året placerades drygt 25 000 barn och unga. Knappt hälften nådde behörighet till ett nationellt program. Hur skapar vi insatser som gynnar elevernas framtida möjligheter? Seminariet kommer att belysa kunskapsläget kring skolresultat och det gemensamma utvecklingsarbete som initierats av skol- och socialchefer tillsammans med SKR.

Medverkande

Medverkande tillkommer,

16:30 – 18:00 | Mingel

Tisdag 6 maj

08:00 | Bagageinlämning och kaffe

09:00 | Inspirationsföreläsning: Dags att ta humorn på allvar!

Forskningsresultaten är tydliga: medarbetare som har roligt presterar bättre på jobbet, känner minskad stress och har lättare att samarbeta. Men hur har man kul på jobbet i praktiken? Och hur kan man med hjälp av humor hålla motivationen och teamkänslan uppe i stressiga tider?

Medverkande

Karin Adelsköld, vetenskapsjournalist och komiker

10:00 | Generaldirektörer på scen!

Samtal med generaldirektörerna Joakim Malmström, Skolverket, Aurora Lindberg, Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM), Christina Månberg, Skolforskningsinstitutet, preliminärt: tillträdande generaldirektör Skolinspektionen.

10:20 | Reflektioner från SKR:s utbildningsberedning

Medverkande

Madelaine Jakobsson (C), ordförande SKR:s utbildningsberedning och kommunstyrelsens ordförande i Nordmalings kommun.

10:30 | Fika

11:00 | A scientifically-based school in a digital age – why there are no easy answers

In this talk, Neil Selwyn looks at how to make sense of “what the science says” about digital technologies and schools… and suggests that the best use of research evidence is helping schools develop better questions (rather than easy answers).

Neil Selwyn is a Professor in the Faculty of Education, Monash university, who has been researching and writing about digital education since the mid-1990s. Neil is currently researching about AI and teachers and his new book “Digital Degrowth: radically rethinking our digital futures” is published in 2025.

Neil Selwyn har varit gästprofessor vid Göteborgs universitet och har nu ett samarbete med Lunds universitet.

Medverkande

Neil Selwyn, professor at the Faculty of Education, Monash University, Melbourne

11:40 | Skolans demokratiska uppdrag – viktigare än någonsin

Medverkande

  • Vidar Ekman, ordförande, Elevernas riksförbund
  • Agnes Tell, ordförande, Sveriges Elevråd
  • Jonatan Lamy, ordförande Sveriges Elevkårer

12:00 | Lunch

Program eftermiddag

13:15 – 14:00 | Valbara seminarier för alla, pass 4

4A. När rätt beslut känns fel – politiskt ledarskap i ljuset av demografisk förändring

Den demografiska utvecklingen medför komplexa utmaningar. Förtroendevalda hamnar ofta i en utsatt roll när nödvändiga beslut ska fattas. Hur kan målkonflikter navigeras och vad krävs av politik och förvaltning i deras respektive roller för en hållbar och likvärdig förskola och skola?

Medverkande

  • Maria Renfors (M), 1:e vice ordf. kommunstyrelsen, Stenungsunds kommun
  • Johan Wänström, Universitetslektor och statsvetare vid Centrum för kommunstrategiska studier (CKS) vid Linköpings universitet
  • Mahmoud Al Mokdad (C), ordförande i utbildningsutskottet, Högsby kommun
  • Marie Lööf, Skolchef, Högsby kommun

4B. Vinst i skolan – vad innebär förslagen?

Den pågående utredningen om vinst i skolan överlämnar sitt delbetänkande till regeringen i mars. Förslagen handlar bland annat om återkrav av skolpeng, reglering vid etablering, vinstutdelningsbegränsningar med mera. Ta del av huvudpunkterna och lyssna till ett samtal om förslagens utmaningar och möjligheter för kommunerna.

Medverkande

  • Joakim Stymne , särskild utredare
  • Mats Gerdau (M), vice ordförande i SKR:s beredning för utbildningsfrågor
  • Katrin Stjernfeldt Jammeh (S), kommunstyrelsens ordförande Malmö
  • Susana Olson Casas, utbildningsdirektör, Uppsala kommun

4C. Hur kan forskning bidra till bättre undervisning?

Arbetet för att stärka en skola på vetenskaplig grund tar just nu stora kliv framåt. Huvudmännen kraftsamlar genom Ifous, professionsprogrammet ska etableras i höst och ULF, en struktur för forskningssamverkan mellan skolhuvudmän och lärosäten, har nyligen permanentats. Hur kan detta leda till bättre undervisning och stärka det lokala arbetet för utbildning på vetenskaplig grund?

Medverkande

  • Markus Lindgren, ledamot i SKR:s beredning för utbildningsfrågor, kommunalråd Västerås, ordförande i Ifous och ULF
  • Sebastian Björnhammer, projekt- och utbildningsledare, Kunskapsskolan, doktorand Stockholms universitet, tillträdande nationell samordnare ULF
  • Anu Enehöjd, verksamhetschef/skolchef grundskola och anpassad grundskola Arboga kommun
  • Viktoria Waagaard, lektor i Hudiksvall samt forskare och lärarutbildare vid Högskolan Dalarna

4D. Språkutvecklande förskola – erfarenheter från forskning och praktik

Vad innebär fördjupade språkkunskaper och hur kan man utveckla långsiktiga och forskningsbaserade arbetssätt kring språkutvecklande arbete i förskolan? Elva kommunala skolhuvudmän har undersökt detta inom ramen för i Ifous FoU-program. Lyssna till skolhuvudmän och forskare som delar med sig av sina erfarenheter och insikter.

Medverkande

  • Anette Olin Almqvist, professor, Mälardalens universitet
  • Zandra Ahkoila, verksamhetschef förskola, Örebro kommun
  • Maria Rögardt, rektor, Örebro kommun
  • Henrik Hamilton, projektledare, Ifous

4E. Stärkt kvalitet inom vuxenutbildningen – hur gör vi?

Skolinspektionen har 2025 fått ökade anslag för att stärka kvaliteten i komvux. I Uppsala kommun arbetar man systematiskt inom vuxenutbildningen utifrån elevernas behov för att höja kvalitén i undervisningen. Alla utbildningsanordnare deltar. Vad är nyckeln till hög kvalitet? Vilka positiva effekter ser Uppsala? Lyssna till vad Skolinspektionen har sett i sina granskningar och låt dig inspireras av Uppsalas arbete.

Medverkande

  • Ingrid Jerkeman, utredare, Skolinspektionen
  • Jesper Hedin, enhetsrektor, Uppsala kommun
  • Jenny Hast, lärare och handledare SUUUM, Uppsala kommun
  • Ulrika Grönqvist, vuxenutbildningschef, Uppsala kommun

4F. Brottsförebyggande arbete som gör skillnad

Skolan är en viktig skyddsfaktor för barn och unga. Hur kan samverkan mellan olika aktörer bidra till skolans förebyggande och främjande arbete? Sollentuna kommun har antagit ett mål om inga utsatta områden 2030, som de arbetar mot med tydlig styrning och samverkan. Inom utbildningsområdet följer kommunen elevernas resultat genom "Data på karta". Lyssna till Sollentunas erfarenheter och till forskning om skoltillhörighetens betydelse för brott samt hur skolpersonal ser på det ökade trycket att arbeta med brottsprevention i skolan.

Medverkande

  • Julia Sandahl, doktor i kriminologi, Stockholms universitet
  • Per Törnvall, kommundirektör, Sollentuna kommun
  • Linda Ekstrand, utbildningschef, Sollentuna kommun
  • Kristian Bergström, kommunpolis, Sollentuna kommun

14:15 – 15:00 | Valbara seminarier för alla, pass 5

5A. Att förbättra skolors resultat – vägar till stärkt likvärdighet

Vad kan hjälpa skolor med låga resultat att förbättras? En ny uppmärksammad studie visar att vägarna till framgång är flera och att vilken väg som ska väljas beror på skolans förutsättningar. Välkommen att ta del av slutsatserna och lyssna till ett samtal om lokala erfarenheter av strategier för utveckling.

Medverkande

  • Ema Demir, fil dr i utbildningsvetenskap vid Cambridge universitet och forskare vid Center for Educational Leadership and Excellence, Handelshögskolan i Stockholm.
  • Stefan Arora Jonsson, professor i organisation vid företagsekonomiska institutionen Uppsala universitet och gästprofessor vid Center for Educational Leadership and Excellence, Handelshögskolan i Stockholm
  • Kristian Lindgren, utbildningschef, Örkelljunga kommun
  • Martin Malmberg, rektor, Rinkebyskolan

5B. Workshop: Barnkullarna minskar – hur skapar vi en hållbar skolorganisation?

Med inspiration från Huddinges strukturprogram får du delta i en praktisk övning och reflektera över hur kvalitet, kapacitet och kostnader kan vara vägledande principer i din egen kommun. Du får även möjlighet att utbyta erfarenheter med andra skolchefer och förtroendevalda – och ta med dig värdefulla insikter hem. Antalet platser är begränsat.

Medverkande

  • Frida Plym Forsell, utbildningsdirektör, Huddinge kommun
  • Medverkande tillkommer,

5C. Likvärdig förskola oavsett huvudman – vilka krav ställs på kommunerna i ansvaret för fristående förskolor?

Kommunernas ansvar för tillstånd och tillsyn av fristående förskolor och enskilda huvudmän är många gånger komplext och utmanande. Seminariet fokuserar på dessa utmaningar samt den utredning som bland annat ser över skärpta krav och sanktioner för ägar- och ledningsprövning hos fristående förskolor och enskilda huvudmän.

Medverkande

  • Joakim Stymne, särskild utredare för utredningen om vinst i skolan
  • Åsa Strand, avdelningschef, Förskoleförvaltningen, Stockholm stad
  • Petra Jansson, utredare, Förskoleförvaltningen, Stockholm stad

5D. Digital kompetens för Sveriges framtid – en ödesfråga

Betydelsen av digital kompetens för Sveriges konkurrenskraft och demokratiska samhälle har aldrig varit större än nu. Utvecklingen av AI går rekordsnabbt samtidigt som ICILS (OECD:s test i digital kompetens) visar på graverande skillnader mellan elever. Vad bör och kan skolan göra för att alla elever ska utveckla digital kompetens - för sin egen och Sveriges framtid?

Medverkande

  • Richard Walls, utredare, Skolverket
  • Tomas Selin (C), ledamot i SKR: s beredning för utbildningsfrågor
  • Johan Falk, AI-expert
  • Maria Andersson, förvaltningsdirektör grundskoleförvaltningen Göteborgs stad
  • Medverkande tillkommer,

5E. Skolan som samhällsviktig verksamhet vid kris och krig

Vad händer när skolan inte får vatten, el, lunch eller internetuppkoppling? Förskolor och skolor ska ta fram planer för att kunna upprätthålla verksamheten vid kris och krig, men är beroende av andra aktörer för att allt ska fungera. Vid detta seminarium ges exempel på framgångsrik samverkan i hela kommunorganisationen och en lägesbild av samordningen på nationell nivå.

Medverkande

  • Joakim Malmström, generaldirektör, Skolverket
  • Göran Melin, bitr. räddningstjänstchef, Jönköpings kommun
  • Erik Nilsson, utbildningsdirektör, Jönköpings kommun

5F. Kreativitet och glädje i skolan – vikten av estetiska uttrycksformer

Att ge barn och unga möjligheter att uttrycka sig på flera sätt och vara delaktiga i ett skapande kan bidra till en ökad känsla av tillhörighet och välmående. Hur kan musik, dans och andra estetiska uttrycksformer finnas med på ett naturligt sätt i verksamheten och vara ett kitt som stärker samhörigheten och blir en källa till kreativitet och lärande?

Medverkande

  • Eva Bojner Horwitz, professor i musik och hälsa vid Kungl. Musikhögskolan
  • Kata Nilsson, kommunalråd, vice ordförande kommunstyrelsen i Piteå kommun
  • Malin Westling, förvaltningschef, Piteå kommun
  • Kajsa Rieglert Fahlgren, rektor, Skellefteå kommun
  • Moderator: Monica Sonde, direktör, Avdelningen för socialtjänst, utbildning och arbetsmarknad, SKR

15:00 – 15:30 | Fika

15:30 | Konferensen slut

Utställning

Utställningen fullbokad!

Som utställare på Skolriksdagen möter du förtroendevalda, chefer och rektorer från kommuner i hela Sverige. Utställningen är placerad i anslutning till lunch, fika och mingel och ger goda möjligheter till samtal och nätverkande.

Frågor

Kontakta Hedvig Häggqvist

hedvig.haggqvist@skr.se

08-452 72 17

Fakturering och avbokningsregler

Faktura skickas efter konferensen. Bokning av utställningsyta kan avbokas utan kostnad fram till 14 februari 2025. Därefter är anmälan bindande och vid avbokning efter denna tidpunkt kommer utställningsytan att faktureras till fullt pris.

Praktisk information

Information gällande extrabeställningar av möbler och teknik samt övrig praktisk information kommer att publiceras i februari.

Hotellbokning

Ett antal rum är reserverade på nedanstående två hotell den 5-6 maj 2025. Rummen bokas och betalas av deltagaren själv. Först till kvarn gäller. Priserna är för enkelrum, inklusive moms och frukost. Kom ihåg att lämna fakturauppgifter vid bokningen om du önskar betala mot faktura. Avgift för faktura kan förekomma.

Radisson Blu Waterfront

Använd kod: SE721035

Boka rum på Radisson Blu Waterfront

Blu Royal Viking

Använd kod: SE721085

Boka rum på Blu Royal Viking

Kontakta oss

Kontaktformulär SKR








Verifiering * (obligatorisk)
Vi kontrollerar att du är en människa och inte en robot.