Resultat ärendekategorier
I servicemätningens enkät får invånarna som svarar på enkäten uppge vad kontakten med kommunen handlar om. Nytt för 2024 års mätning är att kategorin Vård, omsorg & social frågor har delats till två kategorier; Vård & omsorg samt Socialtjänst.
Bäst betyg på bemötande ger invånare som har varit i kontakt med kommunen i ärenden gällande vatten och avfall samt kultur, fritid och förening. När det gäller enkelhet ger invånare som har varit i kontakt med kommunen högst betyg för frågor inom företag och näringsliv.
Diagrammen nedan visar hur resultatet för de olika nyckeltalen skiljer sig utifrån vad kontakten handlar om.
Diagram 1: Resultat per ärendekategori - telefoni
Diagrammet visar snittresultatet för samtliga deltagande kommuner på nyckeltalen enkelhet och bemötande utifrån nio ärendekategorier. Diagrammet visar indexresultat för kontakter via telefon.
Diagramförklaring: Staplarna är rangordnade utifrån snittresultat (högst till lägst) för nyckeltalet enkelhet.
Diagram 2: Resultat per ärendekategori – e-post
Diagrammet visar snittresultatet för samtliga deltagande kommuner på nyckeltalen enkelhet och tydlighet utifrån nio ärendekategorier. Diagrammet visar indexresultat för kontakter via e-post.
Diagramförklaring: Staplarna är rangordnade utifrån snittresultat (högst till lägst) för nyckeltalet enkelhet.
Informationsansvarig
-
Maria Hagström
Handläggare