- Startsida
- SKR
- Demokrati, ledning, styrning
- Styra, leda
- Planering, uppföljning, åtgärd
- Följa upp service och bemötande
- Resultat servicemätning 2024
- Jämför servicemätningens nyckeltal
Jämför servicemätningens nyckeltal i databasen Kolada
I databasen Kolada finns resultat från servicemätningen publicerade. Diagrammen visar värden för fyra olika nyckeltal som ingår i undersökningen. Nyckeltalen ger dig en möjlighet att göra jämförelser mellan olika kommuner.
- Du väljer en kommun i listan som du är intresserad av. Observera att de kommuner som är valbara har varit med i undersökningen - de andra kommunerna visas med grå text i listan.
- Du kan väljer år.
1. Hur enkelt var det att få hjälp från kommunen med sin fråga via e-post?
Diagram 1 visar ett index 0 – 100 för frågan "Var det enkelt att få hjälp från kommunen med din fråga via e-post?".
2. Hur enkelt var det att få hjälp med sin fråga via telefoni?
Diagram 2 visar ett index 0 – 100 för frågan "Hur enkelt var det att få hjälp av kommunen med din fråga via telefoni?".
3. Hur nöjd är invånarna med bemötandet via telefoni?
Diagram 3 visar ett index 0 – 100 för frågan "I din senaste kontakt med kommunens medarbetare via telefoni, hur nöjd var du med bemötandet?".
4. Hur upplevdes tydligheten i svaret från kommunen via e-post?
Diagram 4 visar ett index 0 – 100 för frågan "Upplevde du svaret från kommunens medarbetare som tydligt via e-post?".
Fakta
Diagrammen visar de kommuner som kom upp i 30 eller fler enkätsvar för respektive kanal (telefon och e-post). Det vill säga där varje kommun har samlat in minst 30 enkätsvar per kanal.
- Servicemätningens nyckeltal publiceras i verktyget Fri sökning i databasen Kolada.
- Nyckeltalets värde presenteras som ett ovägt medelvärde.
Ett ovägt medelvärde beskriver genomsnittet för Sveriges kommuner – det vill säga hur det ser ut i en genomsnittlig kommun när hänsyn inte har tagits till kommunens storlek.
Läs vidare
Informationsansvarig
-
Maria Hagström
Handläggare